Tisdagsklubben

Kära läsare.

Hej.

Som ni vet så satte vi ribban ganska högt (10.000ft för att vara exakt😜) i måndags inför vår lediga vecka. Skydive är svårslaget, ja. Men inte har det stoppat oss från att ha the time of our life under de två dagar som gått sedan senaste inlägget. Jajjamen, nu ska vi se till att komma igång med bloggen igen! Yeyy

Först ska jag bara ta upp en utflykt vi gjorde förra veckan som vi glömde skriva om. Vi har nämligen skapat en fin tradition att varje tisdag hitta på nåt kul med Angela och Katherine! Tisdagsklubben som vi kallar det😎😉 Det har blivit så av den enkla anledningen att tisdagar har varit vår lediga dag från jobbet de senaste veckorna. Förra veckan åkte vi till Noosa och surfade. Det var perfekt väder och så otroligt fint. Vi gick till Tee Tree Bay där vågorna var som bäst och surfade några timmar. Vi var dock långt ifrån ensamma i vattnet så det var lite svårt att få en våg som inte det redan var någon på. Det är den jobbiga biten... Man känner sig lätt jobbig och uppenbart nybörjare när det är så många andra surfare runtomkring. Men jag lyckades i alla fall två gånger hehe😁 så stolt.

Katherine!

Den här mysiga filuren såg vi på vägen hem, första vilda Koalan!

Så igår, enligt tradition, så hängde vi med Katherine på en långpromenad i Caloundra. Angela var sjuk så hon stannade hemma. Men det var verkligen härligt att gå längst stränderna och prata. Vi lärde känna Katherine mycket bättre och pratade om allt möjligt. Efter promenaden stannade vi vid en havsvattenpool som ligger på Kings Beach. På grund av cyklonen på Fiji är vattnet väldigt stormigt nu så det var skönt att kunna simma i en pool. Vi låg även och solade och läste Brittmarie... Det var otroligt skönt och man fick känslan av att vara på semester hehe. Vi har ju kunnat ligga på stranden tidigare trots att vi jobbat, men det är ändå så mycket bättre när man inte behöver hålla några tider och ha jobbet i bakhuvudet. Skönt.

Grillad avocado-kyckling macka❤️

När vi kom hem lagade vi middag och tittade på The Martian. Så himla bra film, rekommenderas starkt!😃

Idag tog Angela med oss till marknaden i Eumindi. Det är tydligen marknad där varje onsdag och lördag. En riktigt stor marknad med allt möjligt, kläder av alla stilar, heminredningsprylar, hattar, skor, frukt, mat, tvålar, smycken, konst, massage, prylar, allt! Jag hittade en superfin byxdress och Augusta köpte sjukt snygga solgalsögon! Vi fyndade även lite ringar och örhängen, men bästa köpen måste ändå varit maten haha!!

Hittade en fin sjöjungfru-stjärtfena! Precis vad Augusta alltid velat ha!

Lite lavender...

När det blivit dags för riktig lunch så mötte vi upp Angela som shoppat loss såklart. Vi åt på the Bohemian. GODASTE MATEN. Vi har redan planerat en tur tillbaka, bara för att kunna äta där igen! 😅
Rolig meny!! Haha.. Jag och Angela tog "chicken&spice&all things nice" och Augusta tog "they call me mr pig!"

Pardon?? Oh foto!

Haft lite kul med mina foto-appar som ni kanske märker.... Det blir så när det är för varmt för att röra sig och så man bara ligger i sängen med ipaden från att man kommit hem tills det är dags att sova😅

Nu är det dags för middag!